1.1 Resultatet för marknaden bestäms när detta är avklarat. Om en marknad inte är avklarad tidigare i spelet bestämmer företaget resultatet när den vanliga tiden för matchen är avklarad, om inte annat nämns på marknadsförklaringen på hemsidan. Exempel 1: Matchens vinnare på marknaden 1X2 för en tävling bestäms efter den normala tiden för tävlingen. Fotboll (Soccer) 1x2 Matchens vinnare bestäms efter 90 minuter, inkluderande tillägsminuter som bestämt av ingår i den normala tidsramen. Om en tävling skulle drivas till övertid (när den normala matchtiden inte bestämmer vinnaren) på de marknader som tydligt fastställer att vinnaren bestämms efter övertiden, betalas vinnare ut efter att övertiden är klar. Andra följder såsom straffsparkar tas inte in i beräkning, om inte annat nämns på marknaden. Alla tävlingar som inte startar i tid av någon anledning eller blir fördröjda kan hållas öppna och alla spelade spel kan hållas giltiga inom de närmaste 48 timmarna ifrån den officiella starttiden. I andra fall reserverar företaget sig rättigheterna att ogiltligförklara alla spelade odds och betala tillbaka pengarna till spelarna. Vid tävlingar som blir avbrutna efter sin starttid men som blir fortsatta av arrangören inom 48 timmar, reserverar sig företaget sig rätten att hålla alla spelade spel giltliga och bestämma utbetalningar efter detta resultatet. Vid tävlingar som blir avbrutna efter sin starttid och som inte blir fortsatta av arrangören inom 48 timmar kommer företaget att betala ut för respektive marknad och ogiltigöra de andra genom att betala tillbaka insatserna. Dock i sådana här fall reserverar företaget sig rätten att ogiltigförklara alla spel och betala tillbaka insatserna till spelarna.
För övre regler gäller följande undantag:
Tennismatcher hålls öppna med alla spel giltliga tills de officiella personerna eller organisation har utropat en vinnare. I sådana fall är 48-timmars regeln inte giltlig. Hursomhelst, i fallet av att en spelares pensionerar sig kommer alla marknader som blivit bestämda av företaget att lösas enligt överenkommelse och resterande ogiltlighetsförklaras. För att undvika förvirring ifall en tennisspelare pensionerar (pg.a. skada t.ex.) sig innan sista poängen är avgjord kommer den matchvinnande marknaden att ogiltlighetsförklaras, men alla marknader för specifika rundor eller matcher kommer betalas ut enligt marknaden.
I Baseballmatcher där två matcher spelas i rad räknas de som Match 1 och Match 2 och resultatet bestäms kronologiskt och alla spel är godkända. För att undvika förvirring när Lag A spelar mot Lag B två gånger så räknas resultatet ifrån Match 1 för spel lagda på Match 1 enligt originalschemat och resultatet ifrån Match 2 räknas för spel lagda på Match 2 enligt originalschemat. 48-timmarsregeln gäller.
(t.ex. om en fotbollsmatch övergivs i andra halvan kommer marknaden för första halvan att avslutas normalt).
(t.ex. i exemplet ovan har marknaden för andra halvan inte bestämts) kommer att bli ogiltigförklarad och insatser bli betalda tillbaka till spelarna.
1.2 Företaget förbehåller sig rätten att inte acceptera alla eller delar av insatser utan att bistå med en anledning till kunden. Om ett spel nekas betalas insatsen tillbaka till spelaren.
1.3 Innan en tävling startar så förbehåller företaget sig rätten att utan anledning neka hela eller delar av spel ifrån kund utan att tillgodose en anledning. Efter att tävlingen startas förbehåller sig företaget rätten att ogiltigförklara eller avbryta ett spel om det finns en acceptabel anledning, såsom att misstag i uttalanden eller skrifter (tydliga fel) gällande tävligen eller oddsen, eller starttiden.
- Kunden försöker komma förbi företagets gränser (potentiell utbetalning) och risk-management genom att placera flera liknande eller samma spel på flera konton.
- Kunden har en fördel genom att ha tagit del av publika uttalanden eller hemlig informaiton han har tillgång till som påverkas spelets utgång.
- Kunden har kombinerat relaterade spel.
- Kunden deltar aktivt i tävlingen som spelare, domare, manager eller har direkt eller indirekt relation med tävlingens deltagare.
- Företaget drabbas av tekniska fel och erbjuder felaktiga odds.
- Andra anledningar kommuniceras till kunden vid förfrågan.
1.4 Maxinsats måste först godkännas.
1.5 Vårat företag förbehåller sig rätten att avbryta vilket spel som helst om det har blivit ändringar gällande arenan för tävlingen.
1.6 Vårat företag förbehåller sig rätten att avbryta vilket spel som helst om det sker radikala ändringar gällande tävlingen såsom längden på speltiden, distansen i ett lopp eller antalet rundor osv.
1.7 I händelse att vårt företag misstänker att ett evenemang skulle vara fixat eller har stor sannolikhet att vara det, vilket innebär att särskilda individer har kännedom om resultatet på förhand, förbehåller sig företaget rätten att:
- Inte lösa in vissa spelkuponger
- Informera relevanta tillsynsmyndigheter och organ (ESSA, Sportradar, Federations), beroende på vilken myndighet eller organ som företaget regleras under och samarbetar med
- Vänta på ett utlåtande från de organ eller myndigheterna som respons
- Lösa in eller ogiltigförklara spelet efter utlåtande från relevant organ eller myndighet
1.8 I händelse att ett tekniskt avbrott uppstår av någon anledning i systemet under spelets placerings process, kommer företaget följa standarprocedurer så som tillgångstillgänglighet, prisets korrekthet etcetera, och förbehålla sig rätten att acceptera eller neka spelet följaktligen. Vid sådan händelse behöver kunden logga in så snart som systemet är tillgängligt igen och besöka sin spelhistorikssida för att bekräfta om spelet har accepterats eller ej.
1.9 Alla beslut tagna av assisterande video domare (VAR) som strider mot det ursprungliga beslutet tagna av domare på planen (innefattar icke-beslut som att låta spelet fortsätta innan man sett över videon), vilket ändrar matchens uppfattade tillstånd vid tidpunkt för spelets placering, kommer resultera i att alla spel ogiltigförklaras som placerats under tidsfönstret mellan inträffandet av den ursprungliga händelsen och domarens slutgiltiga beslut, om inte oddsen som erbjuds på spelet i fråga ej påverkas av användandet av VAR eller redan har tagits i beräkning i de erbjudna oddsen vid tidpunkt för spelets placering. Inlösning av alla andra orelaterade spelerbjudanden, vilket innefattar de som fastställs av något spel under tidsfönstret mellan den ursprungliga händelsen och det slutliga beslutet efter VAR-genomgången, som inte påverkas/ändras av VAR-beslutet, kommer kvarstå.
För resulterande syften kommer VAR-genomgångar inte anses ha inträffat under tidpunkten för den ursprungliga händelsen då VAR skulle komma att användas även om spelet inte har blivit avbrutet omedelbart. Företaget förbehåller sig rätten att omvända alla tidigare inlösta erbjudanden där inlösningen blir felaktigt efter domarens slutgiltiga beslut, förutsatt att sagt beslut tas och kommuniceras innan upplösningen av matchen och/eller det angivna tidsfönstret.
För fullständiga regler för odds, klicka här.
Vid tillfällen då en match avbryts men någon har tagit en poäng så gäller spel för första poängtagningen men inte sista poängtagningen för matchen. Varje gång Mål-marknaden för denna spelare bestäms som vinnande så betalas den marknaden ut, men inte nödvändigtvis de senare.
Förutspå vilken av deltagarna som kommer att sluta med högst poäng eller bäst placering. För att dessa spel ska stå så kräver det att båda parterna i matchen faktiskt deltar. I fall då båda parter får exakt samma resultat och resultatet blir oavgjord så ogiltigförklaras alla spel.
Förutspå vilken av deltagarna (3 eller mer) som kommer att sluta med högst poäng eller bäst placering. För att dessa spel ska stå så kräver det att alla parterna i matchen faktiskt deltar. Om en eller fler deltagare inte deltar i tävlingen så räknas oddsen om och sänks för övriga deltagare genom att applicera sannolikhetslära för den saknande deltagaren för de andra spelarna.
Om en eller fler deltagare uppnår exakt samma vinnande resultat och matchen därmed blir oavgjord kommer de applicerbara oddsen att reduceras och bestämmas genom att dela den aktuella insatsen med antal deltagare (t.ex. med 2.70 inledande odds och tre deltagare blir det slutgiltliga oddset 2.70 / 3 = 0.90), förutom när den relevanta organisationen utser en specifik vinnare för situationen.
Ett gult kort räknas som ett kort. Ett rött kort räknas som två kort. Om en spelare får ett gult kort plus ett till gult kort som blir ett rött kort, räknas detta som tre kort totalt. I och med detta kan en spelare inte ta emot mer än tre kort. Betalningen bestäms utefter all tillgänglig kort-data som finns under den normala speltiden av en tävling. Kort som visas efter att den slutgiltiga visslingen räknas inte. Kort för icke-spelande spelare (spelare som har blivit ombytta, coacher, spelare på bänken som inte har deltagit i spelet) räknas inte.
Ett gult kort räknas som 10 poäng och det röda och det andra gul-röda som 25. Det andra gula kortet som leder till ett rött kort räknas inte. I och med detta kan en spelare inte få mer än 35 poäng. Betalningen bestäms utefter all tillgänglig kort-data som finns under den normala speltiden av en tävling. Kort för icke-spelande spelare (spelare som har blivit ombytta, coacher, spelare på bänken som inte har deltagit i spelet) räknas inte.
Ett hörn räknas för den relevanta marknaden bara när det faktiskt har skett. Vunna hörn som aldrig blivit utförda räknas inte in i avslutet för marknaden.
Den första intervallen räknas som tidsperioden mellan 00:01 till slutet på minuten som räknas som sista minuten. För att undvika förvirring räknas perioden 1-15 minuter vid perioden 00:01 till 15:00
Sista intervallen för perioden räknas ifrån första minuten till den sista som bestäms av en domare. För att undvika förvirring är perioden 30-45 minuter räknad ifrån 30:01 till slutet på första halva perioden. Intervallen 75-90 minuter räknas ifrån 75:01 till slutet för heltid.